Με μόλις 15.990 ευρώ που κοστίζει το Octavia5 1,6 TDI παίρνει κανείς ένα οικογενειακό μοντέλο που δεν είναι μόνο άνετο, αλλά και ιδιαίτερα οικονομικό.
Η Octavia5 1,6 TDI ξεχωρίζει για την ποιότητα συναρμογής, τους χώρους, την άνεση, την οδική συμπεριφορά, την πολύ καλή τιμή και τη χαμηλή της κατανάλωση.
Αν εξαιρέσει κανείς το λογότυπο «TDI» πίσω και αριστερά, τίποτα άλλο δεν αποκαλύπτει τον πετρελαιοκινητήρα κάτω από το καπό της Skoda Octavia5 που διακρίνεται για την οικονομία του και όχι μόνο. Κι αυτό γιατί με τους 105 ίππους του αντιμετωπίζει χωρίς πρόβλημα τα οικογενειακά βάρη που κατά κανόνα συνοδεύουν ένα μεσαίο μοντέλο μήκους σχεδόν 4,60 μέτρων, ενώ η χαμηλή κατανάλωση συνοδεύεται και από περιορισμένος εκπομπές C02 (119 γρ./ χλμ.) και αντίστοιχα χαμηλά τέλη (107 ευρώ).
Η απόδοσή των 105 ίππων πάντως προκαλεί αναπόφευκτα τη σύγκριση με τον 1.2 TSI βενζίνης, που έχει την ίδια ακριβώς ισχύ. Η μέση κατανάλωση του τελευταίου είναι 1,2 λτ./100 χλμ. πιο μεγάλη, τα τέλη κυκλοφορίας που προκύπτουν είναι 147,4 ευρώ, ενώ από την άλλη η Octavia5 1,2 ΤSI κοστίζει 2.000 ευρώ λιγότερο (μετά τις εκπτώσεις που ισχύουν και για τα δύο μοντέλα).
Φυσικά μιλάμε για την ίδια έκδοση εξοπλισμού Comfort. Είναι λοιπόν προφανές πως ουσιαστικό και μεγαλύτερο όφελος από την επιλογή της πετρελαιοκίνητης εκδοχής θα έχει εκείνος που καλύπτει πιο πολλά χιλιόμετρα, αλλά και αυτός που κινείται συχνά με πλήρες φορτίο.
Κινητήρας- Επιδόσεις: Κερδίζει την βενζίνη!
Ο 1,6 common rail turbodiesel της Octavia5 κερδίζει τις εντυπώσεις με τη ροπή και την οικονομία καυσίμου του, ενώ αποδεικνύεται και αρκούντως πολιτισμένος. Κατά τα άλλα, είναι δραστήριος από πολύ χαμηλά, ανεβάζει με ευκολία στροφές, δεν είναι θορυβώδης κινεί την Octavia5 ιδιαίτερα αποτελεσματικά.
Μάλιστα, σε άμεση αντιπαράθεση με την 1,2 TSI, το 1.6 TDI ήταν ελάχιστα γρηγορότερο στα 0-100 χλμ./ώρα και εμφανώς πιο πρόθυμο στις ρεπρίζ. Κι όλα αυτά με την κατανάλωσή του να μην ξεπερνά τα 4,5 λτ./100 χλμ. και να αποτελεί βασικό λόγο αγοράς.
Eσωτερικό - Χώροι: Σταθερή αξία
Αν εξαιρέσει κανείς την κόκκινη περιοχή του στροφομέτρου της 1.6 TDI που ξεκινά από πιο χαμηλά –στοιχείο που θα εντοπίσουν μόνο οι εξαιρετικά παρατηρητικοί- δεν υπάρχει καμία άλλη διαφορά στο γνωστό εσωτερικό των Octavia5. Έτσι λοιπόν το ταμπλό είναι καλαίσθητο και η ποιότητα κατασκευής προσεγμένη. Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι και εκείνα με τη σειρά τους καλά και εμφανίζουν αψεγάδιαστη συναρμογή.
Οι χώροι παραμένουν επαρκείς για 5 επιβάτες, με εκείνους του πίσω καθίσματος να έχουν στη διάθεσή τους αρκετό αέρα για τα πόδια και τα κεφάλια τους. Ο χώρος αποσκευών με όγκο 560 λίτρων είναι από τους μεγαλύτερους στην κατηγορία και ικανοποιεί πλήρως τόσο με το σχήμα του, όσο και με το άνοιγμά του.
Δρόμο παίρνει, δρόμο αφήνει…
Αν πρόκειται για ταξίδι, τότε η Octavia5 1,6 TDI θα καλύψει με ένα ρεζερβουάρ σχεδόν 1.500 χιλιόμετρα. Πηγαίνεις δηλαδή 3 φορές Αθήνα- Πάτρα και επιστρέφεις και έχεις ακόμα πετρέλαιο, ενώ βάζεις 5η και ξεχνάς για το υπόλοιπο ταξίδι το κιβώτιο, εκμεταλλευόμενος τη ροπή του diesel. Το αυτοκίνητο φορτωμένο με πέντε επιβάτες και τις αποσκευές τους, δε θα δυσκολευτεί να πραγματοποιήσει με ασφάλεια ένα προσπέρασμα στο επαρχιακό οδικό δίκτυο.
H ανάρτηση είναι μεν σφιχτή, αλλά απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος. Παράλληλα στις μεγάλες ταχύτητες εκτιμάς τη συγκεκριμένη επιλογή των μηχανικών της Skoda, μιας και δεν εμφανίζονται τάσεις πλεύσης και νιώθεις μεγάλη ασφάλεια. Από εκεί και πέρα τα δεδομένα στον δρόμο είναι γνώριμα με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, ομαλές αντιδράσεις, καλή αίσθηση τιμονιού, θετικό επιλογέα και εξαιρετικά φρένα.
Πηγή : autotriti.gr