Λίγους μήνες πριν την κυκλοφορία του εντελώς νέου Polo δοκιμάζουμε την 5η γενιά του με τον πιο δυνατό 1400άρη diesel κινητήρα του ομίλου VW. Ουάου...
ΚΕΙΜΕΝΟ: ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ, ΦΩΤΟ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΥΤΟΣ
Το επιφώνημα δεν αναφέρεται στην αυστηρή αισθητική μέσα-έξω ή στην υπόλοιπη συμβατική του μηχανολογία. Ούτε στην οδική του συμπεριφορά αλλά στο γεγονός ότι σε 1.165 κιλά έχουμε 250 Nm ροπής σε ένα εύρος από 1.750 rpm μέχρι 2.500 rpm από έναν 3κύλιδρο 1400άρη diesel κινητήρα. Σε δύο αράδες λοιπόν θα νομίζετε ότι... ξεμπερδέψαμε με το 'φαινόμενο' - σε επίπεδο αποδοχής και εμπορικής καταξίωσης- Polo. Λάθος.
Βεβαίως μιας και έχουμε αναφερθεί πολλάκις στη σχεδίασή του να θυμηθούμε για άλλη μια φορά την αυστηρή αισθητική αλλά και την άριστη κατανομή στην ποιότητα των υλικών και του φινιρίσματος. Είναι κορυφαίο σε αυτούς τους τομείς το Polo και ειλικρινά αναρωτιόμαστε όταν –με το καλό- παρουσιαστεί το καινούργιο πόσο πιο καλοφτιαγμένο μπορεί να είναι. Είναι όμως αυστηρό, πολύ αυστηρό και το μόνο ευφάνταστο στοιχείο εδώ είναι το…κόκκινο χρώμα του αμαξώματος.
Στο εσωτερικό τα καρό καθίσματα δεν μπορούν να προσδώσουν κάτι πιο νέο από όσο είναι. Κι εδώ είναι ποιοτικά τα πλαστικά έχουμε και μια-δύο πινελιές έξτρα ποιότητας όπως είναι το χρώμιο στους αεραγωγούς, ή το δέρμα και η λάκα στο τιμόνι. Η συνολική εικόνα βεβαίως είναι αυστηρή, στα όρια του αδιάφορου.
Οι χώροι όμως κάθε άλλο παρά αδιάφοροι είναι. Ειδικά οι επιβάτες έχουν πολύ καλή άνεση σχεδόν σε όλες τις διαστάσεις, απόρροια και της κλασικής σχεδόν κυβισμένης προσέγγισης της καμπίνας, ενώ και ο χώρος αποσκευών είναι καλός όπως και αυτοί για μικροαντικείμενα, ποτήρια ή μπουκάλια.