Το κύμα κακοκαιρίας που βρίσκεται σε εξέλιξη πιθανά θα μας αιφνιδιάσει, αν μας βρεί εφησυχασμένους. Τα χιόνια θα σκεπάσουν τα βουνά της χώρας και πάλι, αλλά και πολλές από τις πόλεις και τα χωριά, κάνοντας δύσκολη τη ζωή οδηγών και... αυτοκινήτων. Κι όμως, τα χιόνια μπορούν να αντιμετωπιστούν, αρκεί να προσέξουμε κάποια πράγματα, όπως:
1. Μπαταρία σε άριστη κατάσταση.
2. Αντιπηκτικό υγρό στο δοχείο ψύξης κινητήρα και πλύσης τζαμιών.
3. Φρέσκα λάστιχα καθαριστήρων.
4. Ειδικό σπρέι στις κλειδαριές για να μην παγώνουν.
5. Ανάγνωση των οδηγιών θέρμανσης/εξαερισμού, που υπάρχουν αναλυτικότατα στο βιβλίο χρήσης κάθε αυτοκινήτου.
6. Ελαστικά σε καλή κατάσταση, με φρέσκο πέλμα που έχει φαρδιές και βαθιές αυλακώσεις. Nα σημειώσουμε ότι τα στενά λάστιχα με το ψηλό προφίλ πλεονεκτούν αισθητά έναντι των φαρδιών και χαμηλοπρόφιλων.
7. Οι πιέσεις των ελαστικών πρέπει να ακολουθούν τις οδηγίες του βιβλίου χρήσης με ανοχή έως 2 λίμπρες προς τα πάνω.
Στο χώρο αποσκευών αποθηκεύουμε ένα σετ αλυσίδες, ένα ζευγάρι γάντια και μια πλαστική σπάτουλα (για το καθάρισμα των τζαμιών). Εδώ να επισημάνουμε ότι οι αλυσίδες είναι απλώς αξεσουάρ έκτακτης ανάγκης, τοποθετούνται στους κινητήριους τροχούς (σε περίπτωση μόνιμα τετρακίνητων, στους εμπρός), προκειμένου να μας βοηθήσουν να ξεπεράσουμε ένα πολύ δύσκολο σημείο του δρόμου και στη συνέχεια να τις αφαιρέσουμε. Τα αυτοκίνητα με αλυσίδες δεν πρέπει να κινούνται με περισσότερα από 30-40 χλμ./ώρα, ενώ στις οδηγίες αναφέρερεται πως, όταν φορεθούν αλυσίδες, ο οδηγός πρέπει να αποσυνδέσει το Electronic Stability System (ESP) με τον ανάλογο διακόπτη.
Πάντως, σε κάθε περίπτωση πρέπει να κάνουμε απόλυτα προοδευτικούς χειρισμούς, γιατί κάθε σπινάρισμα ή μπλοκάρισμα τροχών σημαίνει γλίστρημα, ενώ η απότομη μετατόπιση βάρους ΔEN ελέγχεται. Τέλος, όταν παρκάρουμε, δεν τραβάμε το χειρόφρενο και καλό είναι να σηκώνουμε τους καθαριστήρες από το παρμπρίζ. Καλό χειμώνα!