Η Ευρωπαϊκή νομοθεσία υπέρ του πολίτη και τους περιβάλλοντος.
KEIMENO: ΕΙΡΗΝΗ ΜΟΥΣΤΑΚΑΡΙΑ
Οι Ευρωπαίοι νομοθέτες ενέκριναν σκληρότερους νόμους για την έγκριση των νέων αυτοκινήτων που θα πωλούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Πιο συγκεκριμένα οι νέοι κανονισμοί στοχεύουν στην αντιμετώπιση συγκρουόμενων συμφερόντων μεταξύ των εθνικών ρυθμιστικών αρχών και των εγχώριων κατασκευαστών προκειμένου να αποφευχθεί η επανάληψη ενός σκανδάλου όπως αυτό της εξαπάτησης του καταναλωτή για τις εκπομπές ρύπων από τον Όμιλο Volkswagen.
Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο ψήφισε με ψήφους 585 υπέρ και 77 κατά το νέο νομοσχέδιο το οποίο ενισχύει την εποπτεία της ΕΕ και επιτρέπει στις Βρυξέλλες να επιβάλουν πρόστιμο στις αυτοκινητοβιομηχανίες, μέχρι 30.000 ευρώ ανά όχημα.
Για να ισχύσει, ωστόσο, ο νέος νόμος πρέπει να ολοκληρωθούν οι διαβουλεύσεις μεταξύ νομοθετών της ΕΕ, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και των κρατών-μελών.
Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, οι αυτοκινητοβιομηχανίες δεν θα πληρώνουν πλέον κατευθείαν τους οργανισμούς δοκιμών σε μια προσπάθεια να σπάσουν οι 'πελατειακοί' δεσμοί στις σχέσεις τους. Στο μέλλον τα κράτη της ΕΕ θα πρέπει να χρηματοδοτούν τα κέντρα δοκιμών καυσαερίων των αυτοκινήτων ή μπορούν να επιβάλλουν τέλη στις αυτοκινητοβιομηχανίες γι' αυτό το σκοπό.
Κάθε χρόνο, τα κράτη-μέλη της ΕΕ θα πρέπει να δοκιμάζουν τουλάχιστον 20% από τα μοντέλα αυτοκινήτων που πωλούνταν στην αγορά τους κατά το προηγούμενο έτος.