Στην επόμενη γενιά του A4, η Audi τονίζει τον τεχνολογικά προηγμένο χαρακτήρα του αυτοκινήτου, συνδυάζοντας την –επίκαιρη και απαραίτητη– ελάφρυνση, με δύο νέες υβριδικές εκδόσεις.
- Χωρίς σχεδιαστικές εκπλήξεις
- Βασισμένο σε νέα πλατφόρμα
- Για πρώτη φορά και υβριδικό
- Παρουσίαση το 2014
Συμπληρώνοντας ακριβώς 20 χρόνια από την πρώτη φορά που παράχθηκε, το 5ης γενιάς Audi A4 θα παρουσιαστεί και θα λανσαριστεί στις Ευρωπαϊκές αγορές το 2014. Το νέο Γερμανικό μεσαίο μοντέλο, αισθητικά, όπως μας δείχνουν οι κατάσκοποί μας, δεν θα διαφοροποιηθεί αρκετά σε σχέση με τις γνώριμες σημερινές του γραμμές, από την άλλη όμως, σε όλα τα υπόλοιπα τμήματα της υπόστασής του θα φέρει πολλά και σπουδαία νέα. Ας τα δούμε όμως με τη σειρά…
Ένα μικρό Audi A6
Η αισθητική του αμαξώματος της νέας γενιάς του Audi A4 θα το φέρει πιο κοντά από κάθε άλλη φορά στο μεγαλύτερο A6, κερδίζοντας σε επιβλητικότητα και κύρος. Έτσι, στο εμπρόσθιο τμήμα, ο προφυλακτήρας με τα μεγάλα μαύρα πάνελ στις άκρες του, δείχνει σαν να δανείζεται απευθείας από το μεγάλο Γερμανικό σεντάν, ενώ στο πίσω τμήμα, ο τρίτος όγκος ανασηκώνεται ελαφρώς προς τα πάνω, δημιουργώντας μια ελαφριά ψευδαίσθηση 4θυρου κουπέ. Φυσικά, άρχουσα για μια ακόμη φορά είναι η πολυγωνική εμπρόσθια γρίλια της Audi, η οποία ειδικά στο νέο Α4 θα πλαισιωθεί από μακρόστενα φωτιστικά με νέου σχήματος λαμπτήρες LED.
Στο δυναμισμό πάντως του σχήματος θα συμβάλει και η αναμενόμενη μείωση του συνολικού του ύψους, η οποία βέβαια θα ωφελήσει και την αεροδυναμική.
Νέο δάπεδο, πιο ελαφρύ και με καλύτερη ακαμψία
Για τη νέα πλατφόρμα «MQB» του ομίλου VW σας έχουμε μιλήσει αρκετές φορές, από τη στιγμή μάλιστα που πάνω στο δάπεδο αυτό βασίζονται τα περισσότερα από τα νέα μοντέλα του Ομίλου με διαστάσεις μέχρι και μεσαίου αυτοκινήτου (π.χ. Νέα Audi A3, VW Golf, SEAT Leon, Skoda Octavia κ.λπ.). Στο νέο A4 ωστόσο, η πλατφόρμα θα είναι άλλη, η επίσης νέα «MLB», η οποία αφορά στα αυτοκίνητα με τον κινητήρα κατά το διαμήκη άξονά τους, με τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά της βέβαια να μην διαφέρουν από την MQB πλατφόρμα.
Αυτό σημαίνει λοιπόν ότι, ωφελημένο από το νέο του πάτωμα, το επόμενο Audi A4 θα είναι ελαφρύτερο από το τωρινό (περί τα 100 κιλά συνολικά), αλλά και με καλύτερη ακαμψία σε σχέση με το παρελθόν. Σημειώστε ότι, την πλατφόρμα αυτή θα τη δούμε και στο επόμενο Audi A8, αλλά και σε όλα τα μελλοντικά «Q» μοντέλα της μάρκας.
Το πρώτο υβριδικό Audi A4
Στην επόμενη γενιά του A4, η Audi σχεδιάζει να μας φέρει το πρώτο υβριδικό της μεσαίο μοντέλο, αλλά και γενικότερα, το πρώτο υβριδικό της αυτοκίνητο που θα μπορεί να φορτίσει τις μπαταρίες και από εξωτερική πηγή ρεύματος (plug-in hybrid). Το υβριδικό Σύστημα θα αποτελείται από ένα 2λιτρο turbo βενζινοκινητήρα 225 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα 35 ίππων, με την ενέργεια για τον ηλεκτροκινητήρα να έρχεται από μπαταρίες που θα φορτίζουν όπως προαναφέραμε, από εξωτερική πηγή ρεύματος. Εκτός τώρα αυτής της έκδοσης, θα δούμε και μια άλλη υβριδική παραλλαγή, που θα αντικαταστήσει την παραδοσιακή τετρακίνηση quattro, για αυτό και σήμερα είναι γνωστή ως «e-quattro».
Το Σύστημα αυτό θα φέρει τον ίδιο 2λιτρο TFSI βενζινοκινητήρα που θα στέλνει δύναμη στους εμπρόσθιους τροχούς του A4, μαζί του όμως θα υπάρχουν και δύο ηλεκτροκινητήρες που θα στέλνουν ροπή μόνο στους πίσω τροχούς. Είναι πολύ σημαντικό ότι, σε συνθήκες πόλης, το Σύστημα θα απομονώνει τον βενζινοκινητήρα και το αυτοκίνητο θα κινείται μόνο από τους ηλεκτροκινητήρες και τους πίσω τροχούς του! Φυσικά, εκτός των υβριδικών επιλογών, η γκάμα του νέου Audi A4 θα φέρει όλους τους γνωστούς TFSI και TDI κινητήρες του Ομίλου, με τους δεύτερους να είναι οι νεότερες Euro6 εκδοχές.
Πηγή : autotriti.gr